JOM RANCANG : OH HUTANG

OH HUTANG





HUTANG HALANG MASUK SYURGA

Sebelum kita pergi kepada penyelesaian yang boleh dirancang dalam Takaful Insurans, mari sama sama kita ikuti dahulu petikan dibawah.


1. .... "hutang tidak kira daripada siapa sama ada KELUARGA, BANK, MAJLIS AMANAT RAKYAT(MARA), PINJAMAN TABUNG PENDIDIKAN TINGGI NASIONAL (PTPTN) dan sebagainya kerana jika tidak dijelaskan hukumnya berDOSA.......

2......"Sebaik-baik setiap pinjaman perlu dijelaskan segera kerana dikhuatiri apabila seorang peminjam MENINGGAL DUNIA, akan menimbulkan MASALAH pada PEWARIS untuk melangsaikan hutang tersebut"...............


PERNAH ANDA TANYA?

1. Tak perlu cerita RM1,000,000 (Satu Juta), kita ambil 10% bersamaan RM100,000 (Satu Ratus Ribu) belum tentu cukup.

2. Cuba tanya suami masing-masing SEKARANG; abang ada tinggalkan saya sekurang-kurangya RM100,000 tak? Hutang kahwin, hutang ptptn, hutang rumah, hutang kereta, personal loan abang pun tak settle-settle lagi. Anak-anak nak sekolah lagi, yang dalam perut ni pun tunggu masa je nak keluar. Kalau ditakdirkan umur abang tak panjang ESOK merana juga saya sorang ni. Ke abang sanggup saya kahwin dengan orang lain selepas abang tiada nanti?

3. Cuba tanya suami masing-masing SEKARANG jangan tunggu esok sebab esok belum pasti lagi. Apa jawapannya ya?

4. Jangan menangis atau pening kepala bila suami kata "TIADA", bawa berjumpa saya kita bincang dan rancang bersama.


SEDIAKAN APA YANG TERMAMPU

1. Ada pasangan suami isteri beranak seorang laki-laki berjumpa dan berminat untuk menyediakan perlindungan Takaful Insurans atas kesedaran.

2. Pertama sekali mereka menyatakan tidak mampu dan berharap saya ada cadangan yang terbaik untuknya. Mereka hanya mampu mencarum RM50.00/seorang sebulan setelah mengambilkira perkara-perkara lain. PENDAPATAN mereka tak selebat mana.

3. Dicadangkan supaya mereka membuat Income Protection (Income Replacement) bagi menghadapi kejadian yang tidak diingini seperti (1) kematian, (2)cacat kekal dan (3)serangan penyakit kritikal sekiranya berlaku ke atas diri mereka.

4. Dengan bayaran RM50 sebulan mereka layak mendapat pampasan sebagai income protection (Income replacement) berjumlah RM120,000 setiap orang sekira 3 perkara di atas berlaku. Dan bayaran RM50 setiap bulan diberhentikan secara automatik. RM 120,000 x 2 orang = RM 240,000 SANGAT BESAR

5. SENYUM KAMBING suami isteri. Suami meninggal tinggalkan duit. Isteri meninggal tinggalkan duit. BUKAN HUTANG

6. Suami senyum lebih tak tahu kenapa.


7. Mereka baca status saya 18 May 2014 di sini Insurans RM1J Demi Isteri 
Anda pun boleh klik dan baca.

Boleh baca juga Kempen RM 1 juta
Info berkaitan hibah ada di sini Hibah Terbaik Malaysia


Klik Rancang Cover Hutang