CLAIM : SAKIT KAKI BERULANG LAGI

SAKIT KAKI BERULANG LAGI


 JOM MOHON TAKAFUL INSURANS SEKARANG 
KLIK : NAK APPLY TAKAFUL INSURANS





Saya rasa para pembaca pernah membaca kisah seorang client saya yang dimasukkan ke hospital kerana sakit pergelangan kaki. Atau boleh baca di sini Claim : Sakit Pergelangan kaki 

Nak dijadikan cerita sakit pergelangan kaki tersebut berlaku semula dan telah melarat selepas sebulan.

Saya dapat panggilan daripada client pada paginya yang mana client berjumpa dengan doktor di hospital berkenaan. Pada sebelah petangnya pula client dimasukkan ke Hospital Pusrawai. Pemeriksaan sebelah malamnya pula adalah imbasan x-ray dan MRI.   

Setelah permohonan GL dibuat oleh pihak hospital, akhirnya client ditempatkan di wad. 

Hasil dari pemeriksaan yang dilakukan oleh doktor, terdapat tisu otot yang 'koyak'.


Berikut saya sertkan serba ringkas perbualan saya bersama client bermula sebelum dimasukkan ke hospital sehingga client dibenarkan pulang. 










Panel : Hospital Pusrawi Kuala Lumpur
Tarikh Masuk : 12 Ogos
Tarikh Keluar : 16 Ogos

Bil hari : 5 hari 4 malam
Diagnosis : Soft Tissue (Ankle and metatartus)

Kos rawatan dan pembedahan.

Caj Hospital : RM 18,142.10 
PruBSN :  RM 18,139.25
Client : RM 2.85

RM 2.85
- RM 2.85 mangkuk muntah. 
*Mangkuk muntah adalah salah satu daripada ''Non Medical Items'' yang mana pihak insurans tidak akan menanggung kos tersebut. 

Semoga dengan perkongsian saya ini dapat memberi manfaat kepada semua.


 JOM MOHON TAKAFUL INSURANS SEKARANG 
KLIK : NAK APPLY TAKAFUL INSURANS